bób

Bób, podobnie jak inne rośliny strączkowe, ma bardzo wiele wartości odżywczych. Przede wszystkim posiada dużą zawartość białka, które może być alternatywą dla białka pochodzenia zwierzęcego. Jest również bardzo bogatym źródłem kwasu foliowego, potrzebnego w ciąży. 100 g surowego bobu pokrywa bowiem 106% dziennego zapotrzebowania na tę cenną witaminę.

Pomocny w dostarczeniu organizmowi witamin i minerałów

W okresie letnim mamy bardzo ułatwiony dostęp do świeżych warzyw i owoców. Dlatego możemy wzbogacić dietę o różne składniki wzmacniające włosy, skórę i paznokcie oraz wspierające pracę i wydolność organizmu. Dodatkowo zielone strączki kryją w sobie całe mnóstwo witamin i minerałów.

Bób – skąd się wziął?

Bób znany również jako fasola fava pochodzi z południowo-wschodniej Azji oraz północnej Afryki i jest jedną z pierwszych roślin strączkowych znanych człowiekowi. Uprawia się go od ponad 5 tys. lat; o bobie wspomina nawet Biblia.

Z czego słynie fasola fava?

W bobie znajdziemy mnóstwo mikroskładników. Dodatkowo ułatwimy organizmowi detoksykację i polepszymy perystaltykę jelit. Oto jak fasola fava wpływa na stan naszego zdrowia i samopoczucie:

  • Zawarta w bobie lektyna pomoże w profilaktyce jelita grubego, nerek i wątroby.
  • Duża dawka choliny wspomoże procesy pamięciowe i zmniejszy prawdopodobieństwo zachorowania na Alzheimera.
  • Stosowanie bobu okazuje się pomocne w walce z nadciśnieniem. Bób stanowi także świetne źródło błonnika obniżającego poziom cholesterolu.
  • Dla kobiet ciężarnych i anemików bób stanowi dobre źródło witaminy B9, czyli kwasu foliowego.
  • Jeśli cierpimy na kłopoty ze skórą, wypróbujmy starą metodę kąpieli w wywarze z pędów bobu. W ten sposób uśmierzymy ból towarzyszący wrzodom i czyrakom.
  • Jedząc bób, pozbędziemy się zalegającego na ściankach tętnic tłuszczu. Wyeliminujemy też nadmiar cholesterolu.

właściwości bobu - dlaczego warto jeść bób

Czy bób to na pewno samo dobro?

Bób warto jest zażywać jeśli cierpimy na wymienione schorzenia:

– Dna moczowa,

– Fawizm, zwany również chorobą bobową

– Kamica nerkowa lub zalegający w nerkach piasek

– Choroby metaboliczne

– Choroby trzustki

Cenne informacje na temat bobu

Najważniejsze  informacje na temat bobu:

  • Wszelakie plamki i ślady pleśni świadczą o tym, że bób może się już nie nadawać do spożycia. Poszukajmy jaskrawozielonych, jędrnych strączków.
  • Jeśli zależy nam na bogactwie wartości odżywczych bobu, ugotujmy go na parze. W przypadku gdy interesuje nas sam smak lub nie mamy zbyt wiele czasu, możemy ugotować warzywo tradycyjną metodą, czyli w posolonej wodzie.
  • Młody bób nie wymaga obróbki termicznej. Śmiało spożywajmy go na surowo.
  • Przechowujmy bób w chłodnym i zacienionym miejscu najdłużej przez tydzień.
  • Odpuśćmy sobie większe porcje bobu jeśli jesteśmy podatni na wzdęcia.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ